Saturday, June 18, 2011

Promo filem

Salam,

Dah 2 hari otak saya jammed, baca buku pon tak masuk, nak buat modeling pon dah kering idea. Konon-kononnya utk melegakan otak, saya paksa Imran bawak saya tengok wayang X Men : First Class. Kami pon p lah drive-in movie, bayar $6 dapat tengok 2 sekaligus. Oleh sebab tanak membazir (satu lagi sebab kenapa saya ended up tengok movies banyak sgt), cerita X Men tu start pukul 12 am, terpaksa la tengok cerita Green Lantern yang agak sengal-sengal itu (sila lah jangan tengok cerita one man show macam Rambo nie, bosan gila). 

Gambar ikhsan pakcik Google




Siapa yang pernah tengok sequel X Men sebelum nie, saya rasa First Class nie lah yang terbaik so far. Owh rasa tak boleh tido malam tengok Charles Xavier and Magneto muda-muda (Kalau pernah tengok cerita Narnia, actor Prof X nie ialah Mr Tumnus yang berkaki kuda tu). Prequel nie elaboratekan;

1. Macamana Erik (Magneto) jadi luar biasa jahat
2. Siapa yang jaga Raven (Mystique) dari kecil n macamana dia ended up jadi geng Magneto
3. Sape yang cipta cerebro and super sonic airplane tu
4. Saya suspect Alex tu ialah Scott muda-muda, hmm
5. Macamana Prof X boleh paralyzed (kenapa perlu dia paralyzed jaman muda-muda huhu)

Kesimpulannya, X Men memang lagi best dari Pirate of Carribean: On Stranger Tides. Johnny Depp macam dah hilang touch, tak gile-giler sangat pon, nak harap mermaid cantek Syrena tu aje. Agaknya bila dah banyak sequel pelakon yang sama, boring makcik menontonnya. Ada sesiapa dah tengok Kungfu Panda 2? (Imran cepat-cepat geleng tak mahu tengok kartun!!!)


2 comments:

  1. salam, ha ha out of topic. Akak terbaca pasal Imran nak jam rolex. Di Jepun hari itu akak tengok banyak sungguh kedai terpakai yang menjual jam rolex dan harganya turun sampai 70%. Ada yang baru 3 bulan. Perangai orang Jepun sangat suka berfesyen dan bila tak suka mereka akan jual. Tapi entah mengapa hati akak tak terbuka nak beli. Bagi akak jam 1k pun dah mahal..he he

    ReplyDelete
  2. Salam Kak Yati, terima kasih banyak singgah ke sini. Tak sangka ^_^

    Hahaha, tade mananya saya nak belikan kak, saya pon pakai jam casio rm30 hahahaha

    ReplyDelete