Tuesday, April 19, 2011

Apa lagi?

Salam,

Banyak sebenarnya yang saya nak update, tapi saya tade masa. Saya baru balik class trip, dan baru saje sedar yang saya ada banyak project submission berderet-deret. Hari khamis ada presentation, baru saje buat semalam, nasib baik saya dah ada structure and content dari term paper yang tak siap-siap lagi tu. 2 May saya kena hantar final take home exam (tengok soalan pon dah ngeri) and term paper kelas pedology, project paper and homework kelas geostatistic. Tiket flight nak p tours tak beli-beli lagi hatta tiket tours dah beli. Punyalah serabut jiwa raga sampai tak tahu mana kerja nak dibuat dulu huhu.

 Class trip p White Sands, NM. Sands nie sebenarnya gypsic sands, bukan quartz macam kat tepi pantai. So tak panas, sangat sejuk, tak scratchy, sangat soft. Nak jalan pon macam susah sebab dia macam mendap.





Pokok yucca. Dalam desert environment pon pokok nie boleh survive. Subhanallah, yucca plant nie boleh penetrate sands dunes, tingginya boleh sampai 30 feet (ikut tinggi dunes) and time berbunga keluar petal warna merah yang sangat cantik. It is a misconception that desert is a dull place.

Saya rasa belajar geology / pedology nie sangat best. One thing, saya rasa sangat dekat dengan Allah. Saya harap saya ada masa satu hari nanti untuk cerita kenapa.

No comments:

Post a Comment